Jakub Hronský, Lukáš Masák a kolektiv...
F A J T O V
Umprumácký Mortal Kombat. Tak by se dala nazvat hra, která vznikla v rámci spolupráce Ateliéru animace a filmu a Ateliéru designu a digitálních technologií. Idea vytvořit tuto hru vznikla na základě každoročních cvičení z loutkové animace, kdy studující vytvoří vlastní charaktery a prostředí, a následně ve dvojici s loutkami proti sobě bojují a seznamují se tak s technikou stop-motion animace. Když se ateliéry na semestr spojily ve společném objevování tématu Vyprávění interaktivními nástroji, přešlo od nápadu k realizaci. Té se ujala především dvojice studujících Jakub Hronský a Lukáš Masák. Ti využili několik hotových loutek i prostředí a přenesli je do bojové hry, která je originální a výrazná svou vizuální formou.
Jakub se postaral primárně o vizuální stránku a animace a Lukáš o kódování a složení celého projektu dohromady. S animacemi pomáhal Darek Šušor a s výrobou Alžběta Horňáková, která se zaměřila i na koncept vystavení hry během Artsemestru. Hudbu vytvořila Polina Bakanova, typografii a hlavní logo pak Jan Diviš. S kódováním pomohli ještě Ondřej Kyzr a Sony Ngo Hong. Loutky použité ve hře vytvořili Matej Mihályi (rytíř), Tuan Trieu (myšák), Tereza Burianová (žába) a Stázka Rainischová (nafukovací panák). Koncept hry počítá do budoucna s možným průběžným doplňováním charakterů a prostředí tak, jak budou během loutkových cvičení v ateliéru animace vznikat.
Hru prezentoval v roce 2024 Lukáš Masák na brněnském festivalu studentských her Lektvar a Jakub Hronský v rámci prezentací Labour of Love na Student Foru pořádaném v rámci Fest Anča v Žilině. Na UMPRUM bude možné si hru zahrát také v jednom ze dvou arkádových automatů, které v rámci meziateliérové spolupráce vznikly. Hru je možné si také v její prozatímní podobě stáhnout a zahrát na platformě itch.io.
© 1885 — 2024 UMPRUM Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
umprum.cz