JAKUB ŽANONY
A… RUCE
Projekt vznikl v rámci klauzurního zadání na téma POD POVRCHEM. Po dvou týdnech rozhodování, co dělat, jsem šel s přáteli na večírek. V klubu jsem na záchodech narazil na skupinu dívek. Bylo to zvláštní seskupení, tak jsem se jich zeptal, co se tam děje? A ony mi odpověděly, že tleskají mužům za to, že si myjí ruce. To mě docela pobavilo, protože miluju pocit čistých rukou, a byl to pro mě určující moment.
Na základě této zkušenosti jsem se rozhodl vytvořit video, které pomocí herních prvků ilustruje věci, kterých se denně dotýkáme. A tak humornou formou nabádá lidi, aby si více uvědomovali potřebu mýt si ruce.
Byla to pro mě docela výzva, protože jsem nikdy předtím pořádně s videem nepracoval, ale chtěl jsem rozvíjet své dovednosti a učit se novým věcem.
Celé video je založené na čistotě rukou.
Přišlo mi vhodné inspirovat se při zobrazování rukou hrami z pohledu první osoby.
Chtěl jsem, aby video bylo analytické a popisné. Jak osobu vidí CCTV kamery, nějaký sledovací systém (Ai recognition), který nás sleduje.
Při popisu předmětů jsem se inspiroval herními kartami a vzácnými prvky ve hrách. Mým záměrem bylo ukázat bakterie pod povrchem pomocí prvků AR.
Mým záměrem bylo ukázat bakterie pod povrchem pomocí prvků AR.
V prvním kroku jsem sestavil storyboard, abych si ujasnil cestu, po které se budu dotýkat běžných každodenních předmětů ve městě.
Na co to natočím a jakou techniku použiju?
Klasicky mi nejlépe vyšla technika, kterou znám nejlépe – mobil.
Vydal jsem se tedy do města, abych získal potřebné záběry.
Snažil jsem se čerpat informace o bakteriích z důvěryhodných zdrojů, ale nebylo to příliš obsáhlé. Nepoužil jsem je tedy zcela doslova, ale pojal jsem je s humorem.
Nejtěžším úkolem pro mě byla gamifikace – vizuální znázornění. Ideálním programem pro tento účel byl Adobe after effects, který jsem nikdy předtím nepoužíval. Zpracovat to v tak krátkém čase byla docela výzva.
Děkuji, že jste si se mnou prošli celým procesem vzniku videa.
Jakub Žanony
Na UMPRUM studuji od roku 2017. Začínal jsem v Ateliéru průmyslového designu a to mě přivedlo k magisterskému studiu v nově otevřeném Ateliéru designu a digitálních technologií. V mé práci najdete spoustu vtípků, easter eggů, mám rád zábavné věci a rád se jimi bavím. Zajímá mě všechno od designu, grafiky, hudby, piva až po fotografii. Ve volném čase zkouším nové věci a hledám, jak je využít v dalších projektech. Rád přicházím na to, jak věci fungují, a rád se hrabu v analogových fotoaparátech, retro konzolích a dalších digitálních věcech.
JAKUB ŽANONY
A… RUCE
Projekt vznikl v rámci klauzurního zadání na téma POD POVRCHEM. Po dvou týdnech rozhodování, co dělat, jsem šel s přáteli na večírek. V klubu jsem na záchodech narazil na skupinu dívek. Bylo to zvláštní seskupení, tak jsem se jich zeptal, co se tam děje? A ony mi odpověděly, že tleskají mužům za to, že si myjí ruce. To mě docela pobavilo, protože miluju pocit čistých rukou, a byl to pro mě určující moment.
Na základě této zkušenosti jsem se rozhodl vytvořit video, které pomocí herních prvků ilustruje věci, kterých se denně dotýkáme. A tak humornou formou nabádá lidi, aby si více uvědomovali potřebu mýt si ruce.
Byla to pro mě docela výzva, protože jsem nikdy předtím pořádně s videem nepracoval, ale chtěl jsem rozvíjet své dovednosti a učit se novým věcem.
Celé video je založené na čistotě rukou.
Přišlo mi vhodné inspirovat se při zobrazování rukou hrami z pohledu první osoby.
Chtěl jsem, aby video bylo analytické a popisné. Jak osobu vidí CCTV kamery, nějaký sledovací systém (Ai recognition), který nás sleduje.
Při popisu předmětů jsem se inspiroval herními kartami a vzácnými prvky ve hrách. Mým záměrem bylo ukázat bakterie pod povrchem pomocí prvků AR.
Mým záměrem bylo ukázat bakterie pod povrchem pomocí prvků AR.
V prvním kroku jsem sestavil storyboard, abych si ujasnil cestu, po které se budu dotýkat běžných každodenních předmětů ve městě.
Na co to natočím a jakou techniku u toho použiju?
Klasicky mi nejlépe vyšla technika, kterou znám nejlépe – mobil.
Vydal jsem se tedy do města, abych získal potřebné záběry.
Snažil jsem se čerpat informace o bakteriích z důvěryhodných zdrojů, ale nebylo to příliš obsáhlé. Nepoužil jsem je tedy zcela doslova, ale pojal jsem je s humorem.
Nejtěžším úkolem pro mě byla gamifikace – vizuální znázornění. Ideálním programem pro tento účel byl Adobe after effects, který jsem nikdy předtím nepoužíval. Zpracovat to v tak krátkém čase byla docela výzva.
Děkuji, že jste si se mnou prošli celým procesem vzniku videa.
Jakub Žanony
Na UMPRUM studuji od roku 2017. Začínal jsem v Ateliéru průmyslového designu a to mě přivedlo k magisterskému studiu v nově otevřeném Ateliéru designu a digitálních technologií. V mé práci najdete spoustu vtípků, easter eggů, mám rád zábavné věci a rád se jimi bavím. Zajímá mě všechno od designu, grafiky, hudby, piva až po fotografii. Ve volném čase zkouším nové věci a hledám, jak je využít v dalších projektech. Rád přicházím na to, jak věci fungují, a rád se hrabu v analogových fotoaparátech, retro konzolích a dalších digitálních věcech.
© 1885 — 2024 UMPRUM Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze
umprum.cz